divendres, 20 d’agost del 2010

ALT URGELL/ COLL DE NARGÓ

--------------------------------------------------------------------------------
He passat uns dias al poble de la família, Coll de Nargó, on encara conservem la casa on va néixer el meu avi.Com no podia se de cap altre manera, m'he endut la btt i he pogut fer una ruta per aquelles muntanyes. La ruta escollida la tenia al cap des de feia força temps. Allà a l'Alt Urgell hi ha un centre BTT, el de La Seu, i no totes les rutes surten del Parc del Segre, de fet en surt una des de Coll de Nargó mateix, la Volta a Les Gavarres, però no vaig atrevir-me a fer-la tot sol ja que no tinc GPS i no me'n fiava dels rètols. Llavors hi ha una que surt d'Oganyà cap a la Vall de Caboet. Però aquesta ruta es de nivell mig, i em sabria a poc, dons vaig decidir arreglar-la una mica sortint de Nargó, direcció a Montanisell. M'aixeco a quarts de 8 i surto de casa a las 8, i enfilo la pista que surt de la piscina municipal del poble cap a Montanisell. Ja vaig intentar fer-la aquesta pista al principi de muntar en bicicleta, i entre que no estava preparat i la quantitat de pedres quer hi han, vaig tornar a mig camí, però aquesta vegada, m'he trobat la pista força bé, amb pedres però es pot fer sense gaires problemes, suant una mica, ja que puja bastant i son 8 kms de pujada continuada però sense problema.Un cop a Montanisell, agafo la carretera local que baixa fins a Organyà. Son 11 kms de baixada ràpida, en un asfalt acabat de posar, encara que no m'agrada l'asfalt, es bastant agraïda la baixadeta ja que hi han moltes corbes i s'agafa molte velocitat. Un cop a Organyà enllaço amb la ruta nº 71 del centre BTT de La Seu d'Urgell.
Aquesta ruta, la dels Dólmens es diu, et porta des de Organyà fins a Cabó per una pista que va parla.lela a la carretera. Es una pista que no té gaires desnivells, i el terreny es força transitable, vas passant per camps de contreu y per petits bosquets on s'amaguen alguns dólmens. Un cop a Cabó, recomano anar a menjar caragols a la llauna a Cal Magí, la ruta s'endinsa cap al Cap de la Vall, uns kms més on fa una mica de pujadeta.


Després, faig mitja volta per tornar cap a Organyà, però en lloc de tornar per la carretera com diu la ruta nº 71, torno per el mateix camí d'anada, i es que ja en tinc prou de asfalt. Un cop a Organyà, com que no he sabut trobar un camí o una pista alternativa, carretera nacional fins a Nargó, on arribo força content de la ruta que m'ha sortit.



46 kms
3.10 temps
1130 mts desnivell
PD. Sempre està bé ciclar per paratges nous, encara que no hagi fet cap trialera i m'hagi afartat d'asfalt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada