dilluns, 13 d’agost del 2012

BAIX EMPORDÀ

De vacances pel Baix Empordà amb la família, però he pogut negociar lo de portar-me la bici per fer alguna sortideta, no creie-ho que ha estat fàcil, però la perseverància ha tret resultats i ahir al matí vaig sortir a l'aventura.

Miro al vespre pel google maps algun camí i trobo que a darrera del camping hi han unes muntanyetes plenes de camins, dons ja està, ja se per on anar.

Surto del Camping a les 8 del matí amb fresqueta, uns 15 graus, i es que es una mica núvol, be comencem be. Agafo la carretera direcció a Pals i a uns 150 mts del camping agafo a la dreta una pista que comença a pujar dalt del Puig de Son Ric (323 m), no es gaire dura, però tot es molt sec i hi han moltes pedres i molta sorra el que dificulta la pujada.

Arribo a dalt i tot i que hi ha una mica de boirina, hi han unes vistes espectaculars de l'Estartit i les Illes Medes. Mentre faig une foto i contemplo el paisatge, arriba un biker, ens saludem, l'hi pregunto si es de la zona per demanar-li d'acompanyar-lo i resulta que també està al camping i es troba com Jo, a l'aventura, decidim fer el camí junts.

En en Josep Maria, de Sta Maria de Martorelles, aquell poble que trobem al final de la trialera aquella tant maca que fem des de les antenes de sobre nou pins, i a més es l'organitzador d'una pedalada nova que fan al seu poble, la Galzeranbtt, el proper any hem d'anar ja que m'ha dit que tot va sortir molt be i la gent molt contenta.

Seguim el camí, ara de baixada per anar voltant les muntanyes que van de Pals a Begur, tot per pistes fins que arribem a la carretera que uneix els dos pobles, la creuem i ara per camins de pagès seguim el nostre camí fins que en Josep Mª punxa la roda, aquest cop no he sigut Jo, que amb la racha que porto.....De totes formes he hagut de deixar-li la meva càmera perquè a Ell se l'hi ha trencat el "pitorru" al treure la manxa.....collons quina merda de materials.......

Seguim el camí fins a adintrar-nos a un bosquet força macu, fent pujadetes i baixadetes no gaire llargues, i fent troços de camí morts en camps o en cases i havent de fer mitja volta fins que trobem un de força macu, que puja pel costat d'unes antenes de llum i que un cop a dalt es torna sinuós i podem disfrutar d'un corriol primer i d'una trialera desprès que ens il·lumina la sortida ja que ja estava una mica fart de tanta pista.

Ja de tornada per camins i pobles de quatre cases i alguna masia del cagar de gran fins la carretera al costadet del camping, tot sense gps ni mandangues......