dilluns, 26 de juliol del 2010

TARADELL-OLOT-RIPOLL-TARADELL

DIA 1. TARADELL-OLOT

Ja es sgon any que faig una sortida amb la colla del meu cunyat a Taradell. L'any passat vem anar del poble a Girona, i el segon dia volíem anat a Figueres, però ens vam perdre, pró bé aquesta es un altre història.

Aquesta vegada, vaig enredar al Kiler-Bike que m'acompanyés, i cap a Taradell que hi falta gent.

Tot comença el dissabte a las 6 del matí, quan m'aixeco, em vesteixo, agafo la bici la carrego a la furgo i cap a buscar el Kiler. A dos quarts de 8 ja érem al poble, talladet per fer temps i a preparar la bicicleta.

A las 8 en punt, a la plaça de les Eres, així crec que es diu, ja comencem a saludar als companys, els primers riures i les primeres conyes no triguen a arribar. Fins dos quarts de 9, els 14 bikers no comencem a ciclar, i enfilem direcció al Canari. Us preguntareu que es això del Canari oi? dons res home, fins ara no us ho havia comentat, però aquesta gent de Taradell, més que anar en bici, el que els agrada de debò es anar a jalà. Si si, a menjar com deu mana, res de bocatas ni mitges tintes, entaulats i ben entaulats. Dons bé, la caravana que fà las primeres rampes i nano, avui caldrà anar amb paciència, ja que amb tanta gent hi han molts nivells diferents.

Després de 20 kms, més riures, una cadena trencada(la del Capità Calçotets, que mira que anar a fer una ruta de dos dies i no revisar abans la bici, quin payu tú) i bons caminets, arribem al restaurant. Allà, se'ns afegeixen quatre començals més, tres que arribant en cotxe, digals-hi intel.ligents, i un altre amb la bici.

Menú:
Assortit de botifarres de la terra
Botifarra negra
Aigua
Gasosa
Carajillets i talladets

Bones viandes i bons caldos de la terra, si senyor, que si no disfrutem de la bici, al menys ens anirem amb la panxa ben contenta....QUI ENS VA PARIR!!!

Després de aprofitar la sobretaula per enfotrens dels que a última hora es van "rajar" i no han vingut, sortim cap al pantà de Sau.

Allà, vem fer l'obra del dia, ajudant a una parella de bikers que habian punxat ui no portaban manxa, que ja els hi val també. Una cosa tinc clara, si qui va punxar no hagués sigut una nana tant maca com aquella, la haguessin ajudat........i un xurro la haguèsin ajudat, CRÀPULES...

Després continuem la ruta cap a Susqueda, i a les gorgues que hi han després de la presa, fem la gamberrada de la sortida, 15 gamarusos de 40 tacos banyanse en pilotes en unes aigües gelades. Quin panorama!!!!!NO HASE FALTA DESIR NADA MAS.

Un altre contratemps, bueno dos, dos bikers que fent conya s'enganxen i es foten una clatellada de colló de mico, amb consecuencies de uns cops a les cames i uns bici bunyegada. I l'altre contratemps, el cunyao que li comencen a agafar rampes a les dues cames....ostia nano, i ara qué.
Dons mira, com que feia baixada, lliguem la seva bike a la meva i l'arrosego fins el Pasteral, sort que son 5 kms i fà baixadeta, si no tururú.

Al Pasteral, cervecetes fresquetes, bidons amb aigua fresca i carrilet amunt cap Olot. Aixó si, el cunyao que ha d'abandonar, es queda allà i demana un taxi. També a aquest punt ens deixen un parell de bikers que van cap a Girona. Al menys Ells tenen baixada.

Al carrilet, ja va ser la ostia. La gent ja venia perjudicada, i com que pica cap amunt, dons els que anem més ràpid, ens em d'esperar força estona, pero aprofitem per seguir enfoten-se de tothom, que es molt divertit. No recordo on, vem haver de parar a fer un bocata ràpit, perque ja eren las 4 de la tarda i més d'un ja li començava a agafar la pàjara.

Els últims kms, des de la Vall d'en Bas, fan baixadeta i a tota castanya ens presentàrem a Olot.
Al Hostal ens trobem al cunyao, que camina com un robot. a dutxar-se i a sopar com deu mana, faltaria més.

Menú:

De primer per picar:
1Pizza 5 formatges
1Pizza Bolonyesa
1Pizza no se qué
1Pizza no se cuantos
2 amanides de formatge de cabra

De segon, cadascú el que vol:
Quasi tots pasta, menys un que volia bomitar i es va demanar menú infantil.

Ví negre
Ví rossat
aigua
postres variats
cafés

Després, tots a dormir, menys 5 valents que vem anar a fer un Gintónic...

100 kms(aprox, ja que no vaig posar-ho a cero)
6 hores(encara que hi ha algúns que els va sortir 9 hores)(els més lents)

DIA 2, OLOT-RIPOLL-TREN-VIC-TARADELL

Bon dia, 7,30 del matí, sona el despertador i després dels retrets de que si m'has deixat dormir, que si roncas, que si quina merda de coixí, etc, baixem a esmorçar.

MENÚ:

coca
cafès
sucs variats

Molt bé tú l'esmorçar, si senyor.

Aquest segon dia, el cunyao i dos més personatges perjudicats, que decideixen anar-se cap a Taradell amb el taxi, quins tius noi!!
Només quedem 10 valents, i avui ens toca una ruta menys béstia que el dissabtecarretera direcció a Sant Joan de les Abadesses, i pujada per el Capsacosta. Allà, cada un puja al seu ritme, i deu ni dó lo llarguet que es fà ´tú. Vaig començar força bé., peró ja al final, l'ultim km, s'hem fà etern, i arribo a dalt amb principi de pàjara, sor que soc dels primers i tinc temps de sobra per menjar i recuperar. Poc a poc van arriban tot el "peloton". Sortim direcció a buscar la ruta del ferro, i a la antiga estació, per fer temps, ja que teniem reservada una taula a un restaurant 5 furquilles per lo menys, a Ripoll i era molt d'hora, ens refresquem amb unes cervecetas i unas patates.

Carrilet de ferro cap avall i arribem a Ripoll just a la una, hora que obre el restaurant.

MENÚ,

Copeta de cava de benvinguda

Aperitiu
Llangonisa de pagès
Tomàquet i pà torradet al estil Bulli
Sopa de carbasó

Primer plat
Amanida de carpaccio de salmó, o Canalons de espinacs o un pastiset no se de qué

Segón plat
Entrecot de Vedella o Orada al forn o Cua de Bou

Postre
Macedònia de gruita o Flam de la casa o un altre mariconada

Ví negre
Ví blanc
aigua
cafés

Apa, ara si, a l'estació del tren de Ripoll, que com que diumenge no hi han gaires, dons a fer una siesta d'una hora en un parc, que s'estaba de conya tú. Després pujada al tren, on com sempre amb la eufòria es comenta de fer unes 250 rutes mes o menys, i desprès no en farem cap, com sempre.

Arribada a Vic, amb un ciclista amb calçotets de menys, que es queda al tren que el portarà cap a Barna. 9 valents que fan els últim kms cap a Taradell on arribem a las dos quarts de 7.

60 kms(ara si que funciona el relotge)
3.40 temps en marxa

En resum, molt bona rutam, molt bona companyia i sobretot, molt bons menjars.
Ja espero amb ànsia la propera sortida de la colla de Taradell.

PD:Menció especial ha de tenir el Joan, que encara no se com ha pogur arribar, al seu ritme però ho ha aconseguit.....si senyor amb dos collons!!!