diumenge, 22 de juny del 2014

DOQ PRIORAT

Aquesta sortida especial mensual la teniem prevista fer per les terres de Lleida, però finalment i degut a que es força lluny i complica la logística bastant, ens hem decantat per anar a pedalar per la bonica comarca del Priorat.

Després d'endinsar-me al wikilog i analitzar força tracks cercant un que ens anés be, sobretot en kilometratge i desnivell, ens vem decantar per fer un anomenat DOQ Priorat.

A les 7 del matí al poli de Premià ens trobem amb el cotxe ni la "fragoneta" en Adolfo, en Kike, en Vnessier, el Kiler i el Norris, carreguem les bicis i enfilem, autopista avall, cap a terres Tarragonines.

Arribem al nostre punt de partida de la ruta, Torroja del Priorat, aparquem els vehicles, preparem las màquines i, sobre les 10 del matí, ens endinsem al poble per trobar l'inici de la ruta.

La ruta transcorre seguin, gairebé tota l'estona un gr, i passem primer pel costat de la Vilella Alta, arribem a la carretera que va cap a Poboleda, la travessem i passem per Scala Dei, continuem fins a la Cartoixa, on ens aturem una estona a fer unes fotos.

Seguim pujant una estona, però de seguida el track ens fa agafar un corriol, el sender de la Pietat, crec recordar, que ens porta a una casa abandonada i força ombrívola on els antics monjos devien anar a meditar......o no.

Darrera la casa retrobem el gr que ve de la Cartoixa i continuem sumant desnivell, es el punt de la ruta o la pujada es mes llarga.
Un cop fet el cim, es on es divisen unes cingleres molt maques amb unes vistes impressionants de vinyes, boscos, cingleres i pobles petits.

Seguim el recorregut, ara de baixada i ja ens comença a mancar aigua, son les 12 del migdia i ja fa força calor. Aquí ens aturem a menjar barretes i una mica mes enllà a Cal Roger, una masia molt pintoresca, sencera però buida agafem una mica d'aigua.

S'acaba la baixada a la carretera T 702 que agafem direcció a la Vilella Baixa on, ens endinsem al poble i carreguem bidons de aigua fresqueta.

Ara ja per pista, seguim un puja-baixa constant fins a Gratallops i per altres pistes força trencacames, on més d'un ja demanava l'hora, arribem al punt final de la ruta a dos quarts de 3 tocats.

Hem estat de sort, ja que hem pogut trobar una bona terrassa frequeta on ens hem cruspit uns entrepans collonuts.

Bicis als cotxes i carretera i manta fins a Premià, on hem arribat cap a les 6 de la tarda contents de la sortida realitzada.

3'20 temps

1. Boniques fotos, però un altre dia vinc jo que ja he vist que portàveu un ritme globero, globero.

2. Se está faltando a la verdad yo estaba has los webs me sobró la última hora.
    Pero esta bien la ruta, mucha pista.

3. preciosa ruta,por una gran zona.

espero que probarais el vino jajajaja es de lo mejor.