diumenge, 14 d’abril del 2013

Cap al sud

Avui el dia ha estat impressionant, després de l’hivern, el que qualsevol ciclista i amant de la natura espera és un dia com avui. El cel blau, ni rastre de núvols, temperatura fresqueta de bon matí i calenta quan ha sortit el sol, la primavera envaint els nostres pulmons...

Només 3 Ciclopatas ens hem aventurat a reunir-nos avui per gaudir de tant excepcional dia. Entre una cosa i l’altre han anant caient companys als que esperàvem i finalment Norris, Adolfo i Racing hem emprès la ruta programada, ruta cap el sud!

De tant en tant, tot i que no tenim gaire costum, fem ruta direcció a la capital. Avui una inoportuna lesió ha impedit venir al mestre, en Kiler-Bike, però ja teníem la ruta planificada per ell. Així que en Norris i jo iniciem camí del Masnou per trobar a l’Adolfo i fer camí cap a Alella. Hem pujat per la riera per girar a l’esquerra un cop passat el poble pel Passeig de Marià Estrada per girar a la dreta poc desprès i iniciar la remuntada cap al GR, una bona pujada on tothom para de xerrar i es concentra en pedalar doncs fa força pujada i de tant en tant la inclinació fa posar pinyons extres a la bici.

Un cop al GR seguim fins a 9 Pins i remuntem les clàssiques vinyes i fem una para tècnica a la torre del vigia i ens atrevim amb una trialera molt tècnica que surt des d’allà mateix. Arribem a la pista i seguim fins a desviar-nos per un altre trialera que surt a la dreta en una corba a esquerres.  Seguim fins al Seminari per carregar aigua a la tant concorreguda font sempre plena de bikers.

Pugem pista fins a trobar les pujades finals que ens porten a la primera torre de vigia, a dalt de tot de Santa Coloma de Gramanet des d’on es te una vista privilegiada de Barcelona i més amb un dia com el d’avui. Un cop admirades les vistes baixem pel corriol que surt d’allà mateix i pocs metres després girem a la dreta per seguir un fantàstic corriol al principi ampli però que poc a poc es va fent estret i que baixem a tota velocitat fruint com nans fins a la urbanització a l’altre costat de la muntanya per tornar al Seminari.

Desfem part del camí d’anada, direcció a 9 pins, per girar a l’esquerre i iniciar una dura pujada amb forces trams amb el 15 i 16% de desnivell fins a arribar al peu del segon vigia, al darrera de les vinyes i anar a buscar un bon corriol de baixada que amb un tros de pista com enllaç enganxa amb una trialera llarguíssima i impressionant que ens acosta a Can Girona, ja a Santa Maria de Martorelles. Allà decidim pujar per la font de la Mercè on fem un altre parada tècnica doncs el que ve a continuació és de traca. Una pujada que no s’acaba mai amb trams que sobre passen molts cops el 20 i el 25% de desnivell i que els tres fem a ritme personal sense masses diferències. Parem a inflar una roda de l’Adolfo just al desviament que ens portaria de baixada cap al Walkin Death però decidim anar a per feina i acabar de remuntar la muntanya i fer via de retorn direcció Alella i baixar per la trialera de la Moto fins al Masnou on hem fet la obligada parada a la terrassa del bar dels Bloques per degustar les patates braves preferides per la família Ciclópata. Allà hem gaudit també amb la companyia del Kiler que ha vingut a fer-nos companyia, o a fer la cervesa, una de les dues.

Tot i que hem gaudit d’una sortida tranquila han sortit uns bons números, 47 Km amb 1.340 metres de desnivell positiu en 3h.40’ de donar pedals, la cervesa ens l’havíem guanyada!

1. Ep, aquesta ruta pinta molt bé. Mira que la torre és la meva segona llar i no conec aquesta trialera que heu fet. No tindreu pas el track?

Salut i força als pedals!